vrijdag 18 januari 2019

Januari 2019 deel 2

Ahhh Fay is begonnen met wisselen.
Ze vind het echt niet leuk als we aan haar 
bek komen en naar haar tandjes willen kijken.
Dat begrijp ik, ze zal wel wat pijn in haar
bek hebben.
Toch oefenen we dit elke dag en
elke dag gaat het beter!


ohh het is een droom plaatje,
maar soms kan ik ze wel achter het behang plakken 
met z'n tweeeen.
#sisterfromanothermother


De kleedjes oefening is echt 
'the best oefening ever!!!".
Het is zo fijn als je hond deze oefening goed beheerst.
Ik kan Fay rustig mee nemen op de boot,
of als ik ergens ga eten.
Ik leg een kleedje neer en ze gaat uit zichzelf
op het kleedje liggen.
Wel moet ik haar nu nog af en toe belonen.
Maar als ik daar geen tijd voor heb,
dan geef ik haar gewoon een lekker botje
en blijft ze keurig op haar kleedje liggen
te knagen. 
Echt heerlijk, ik hou van de rust en de zelfbeheersing!

Op de hondenschool gaat Fay elke zondag mee
naar de puppyles waar mijn man met haar traint.
we zijn nu bezig met aandachtsoefeningen.
En de nieuwste oefening Zit en blijf.

Fay kan een tijdje super geconcentreerd zijn
en dan,
zoals elke pup,
opeens totaal ongeconcentreerd.
Dan gaat ze springen, blaffen, rennen e.d.
Ik vind het heerlijk om te zien.
Een gewone hond!



Dat hoofd!


Samen met Rain op de waddendijk
'hier komen' oefenen.

Maandag lekker knuffelen met de ouderen
van de omring.
Ook hier is de kleedjes oefening ideaal
als rust uitgangspunt.


Even lekker met de honden mammie
Elke dag doen we dit een moment.Tender love and Care.

Ik kan m'n ogen nog net open houden,
en probeer alles nog in de gaten te houden...
Echt!


Ook weer eens een keertje in de Hema trainen.
Altijd leuk. En we doen dit echt maar kort.
Hooguit 10 minuten.

Wederom hier komen op de dijk.
Maar nu met storm en tegenwind!


Ohhh too much Aussie love ...


Lekker rennen en ook nog een beetje leren luisteren,
kleine fay wordt al een grote meid!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten